Vol. 19 No. 1 (2023): Revista Educação, Artes e Inclusão - Publicação contínua

A imagem possui uma moldura branca. Na parte superior esquerda está a logo da REAI. A imagem que ilustra a capa é composta por um barco atracado na num beira de água. Na parte superior da imagem vemos o barco atracado, logo abaixo dele reflexos de luz num córrego de água. Na parte inferior da imagem, vê-se uma âncora e uma corda que guia nosso olhar até o barco atracado. A âncora está na parte inferior da imagem e a corda compõe uma linha que guia o olhar até o barco atracado. Abaixo da imagem, estão as informações básica da edição: Volume 19, número 1, 2023.

Capa: Fotografia por Maria Cristina Rosa

Revista do Grupo de Pesquisa Educação, Artes e Inclusão. Volume 19 nº1 - Publicação contínua - 2023

Os artigos publicados nesta edição passaram pelo Plagiarism Detection Software | iThenticate

Published: 2023-01-01

Artigos em fluxo contínuo

  • The contemporary through cinema: the illusory by the double

    Fabiana Tavolaro Maiorino
    e0037
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0037
  • The Theoretical-Methodological Unit Of The Theater Of The Opressed Augusto Boal

    Carolina Marcon Portes, Maria Inalva Galter
    e0038
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0038
  • Analysis of two brazilian methods for collective teaching of bow instruments

    Wilson Rogério Santos, Ana Roseli Paes dos Santos
    e0039
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0039
  • The presence that happens by listening to one another

    Thiago de Lima Torreão Cerejeira, Jefferson Fernandes Alves
    e0040
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0040
  • Perception of teachers of specialized educational attention on the physical conditions and materials of the multifunctional resource rooms

    Osni Oliveira Noberto da Silva
    e0041
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0041
  • Survey of Scientific Productions on the Use of Visual Resources in Mathematics Teaching to Deaf Students

    Leonardo dos Santos Batista, Kate Mamhy Oliveira Kumada, Priscila Benitez
    e0042
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0042
  • The role of school in constituting the identity of the person with disabilities

    Kaciely da Silva Martins, Zélia Medeiros Silveira
    e0043
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0043
  • The teaching of art for inclusive education in the Educação, Artes e Inclusão journal between 2010 and 2020: a state of knowledge

    Berenice Queiroz da Costa, Maria Laura Pozzobon Spengler
    e0044
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0044
  • Subjective self-portrait: adaptation of an artistic production proposal from presential format to remote format

    Adriana Rodrigues Suarez
    e0045
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0045
  • Eco-friendly printmaking and its contributions to basic education

    Isabel Catarina Suzart Argolo
    e0046
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0046
  • Games on educative environments: ways for knowledge

    Thalyta Nogueira de Araujo, Mariana Monteiro Soares Crespo de Alvarenga
    e0047
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0047
  • School inclusion of deaf students in the Federal School System: context and challenges

    Cristiane Rodrigues de Freitas, Cirlande Cabral da Silva
    e0048
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0048
  • Diary of an initiation to teaching

    Anna Carolina Coelho Cosentino
    e0049
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0049
  • Art for people with disabilities: bibliometric analysis of content of the Magazine Education, Art and Inclusion (2008-2022)

    Regina Finck Schambeck, Marilete Terezinha de Souza Pereira
    e0050
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820231e0050