Vol. 17 (2021): Revista Educação, Artes e Inclusão - Publicação contínua

Esta é a capa desta edição da revista. A imagem tem duas tarjas em marrom escuro, uma na parte superior e outra na parte inferior. Na tarja superior está escrito em laranja e verde o texto "Revista Educação, artes e inclusão", Volume 17, Número único, 2021. Na tarja inferior, está escrito "Fotografia: Clarissa Santos". Entre as duas tarjas, na maior parte da imagem, há uma fotografia de um beija-flor em pleno voo, com o bico junto à uma flor laranja. Ao lado e ao fundo, mais flores de cor laranja, com seus talos verdes compõem a cena.

Capa: Fotografia e Arte gráfica por Clarissa Santos.

Revista do Grupo de Pesquisa Educação, Artes e Inclusão. Volume 17 - Publicação contínua - 2021

 

Os artigos publicados nesta edição passaram pelo Plagiarism Detection Software | iThenticate

 

Published: 2021-02-26

Articles

  • Documents of process in teaching in visual arts in Seridó-RN

    Jailson Valentim dos Santos
    e0001
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0001
  • Conceptual maps as methodology for meaningful learning with deaf students

    Nadjanara Ana Basso Morás, Luani Griggio Langwinski, Marcia Regina Kaminski
    e0002
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0002
  • The use of the active methods in special music education with intellectual disabilities

    Eliton Perpetuo Rosa Pereira, Diana da Silva Teixeira, Claudia Caetano de Oliveira Costa
    e0003
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0003
  • Educação especial: desafios e possibilidades da articulação pedagógica

    Maíra da Silva Xavier, Fabiane Romano de Souza Bridi
    e0004
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0004
  • Educação a distância: a oportunidade de inclusão dos idosos

    Rosicleia Arruda de Souza
    e0005
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0005
  • Interface between child education and special education: studies on child care in current

    Fabiane Fantacholi Guimarães, Patrícia Alzira Proscêncio, Luciane Guimarães Batistella Bianchini
    e0006
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0006
  • NAE: tension space between disability conceptions

    Rose Clér Estivalete Beche, Geovana Mendonça Lunardi-Mendes
    e0007
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0007
  • A arte na cultura surda

    Yuri Miguel Macedo, Renan Antônio da Silva, Felipe Freitas de Araújo Alves
    e0008
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0008
  • Contemporary art teaching: the school as spacer forartisticproduction

    Mírian Soares Rocha, José Maximiano Arruda Ximenes de Lima
    e0009
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0009
  • Physics teaching strategies for deaf students: a literaturereview

    Evaneide De Brito Feitosa Aguiar, Weimar Silva Castilho, Rivadavia Porto Cavalcante, Jair José Maldaner
    e0010
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0010
  • Universidade e inclusão: um estudo de caso sobre o acolhimento ao aluno

    Mariana Pinkoski Souza, Louise Quadros da Silva, Paulo Fossatti, Hildegard Susana Jung
    e0011
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0011
  • Inclusion in the Professional Education Center (CEFORES):perspective of students with disability

    Marieles Silveira, Paula Teixeira Nakamoto
    e0012
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0012
  • Sociodrama with students from a public school: an study about bonds

    Bettina Menezes dos Santos, Daniela de Figueiredo Ribeiro, Antônio dos Santos Andrade
    e0013
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0013
  • Scientific production balance on art and special education (2003-2017)

    Taís da Silva Lins, Joao Henrique da Silva
    e0014
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0014
  • Inclusive education in children's education: exploratory study in a cityat the state of Goiás-Brazil

    Rosângela Lopes Borges, Leidiane Dias de Paiva
    e0015
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0015
  • Strategies to combat corruption in the angolan primary and secondary schools: pathways and perspectives

    Alexandre Antonio Timbane, Agostinho Inácio de Andrade Alfredo
    e0016
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0016
  • Analysis of the interaction of deaf students in Criciúma/SC: perspective in pedagogy

    Geisielen Santana Valsechi
    e0017
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0017
  • The Burnout Syndrome in teachers who act in Special Education: an integrative review of the literature

    Fernando Miranda Arraz
    e0018
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0018
  • The articulations of the areas of care to autistic children

    Erica Pires Conde, Bruno Melo Cunha
    e0019
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0019
  • Art in school: objectification and freedom

    Paulo Cesar Duarte Paes, Jusimara Clara Ozorio
    e0020
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0020
  • Deaf art in an inclusive school: discussions on deafness mediated by painting of deaf artists

    Adriana Moreira de Souza Corrêa, Rafaella Pereira Chagas, Aparecida Carneiro Pires
    e0021
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178172021e0021