Vol. 19 No. 2 (2023): Educação e inclusão: caminhos multidisciplinares - Dossiê

					View Vol. 19 No. 2 (2023): Educação e inclusão: caminhos multidisciplinares - Dossiê

Capa: Fotografia "Freguesia do Ribeirão da Ilha", subtema "A cor em cena", por Lucas de Abreu Seara Polidoro. Fotografia premiada na categoria foto individual - 26a. Maratona fotográfica de Florianópolis.

Revista do Grupo de Pesquisa Educação, Artes e Inclusão. Volume 19 nº2 - Dossiê temático - 2023

 

Os artigos publicados nesta edição passaram pelo Plagiarism Detection Software | iThenticate

Published: 2023-12-31

Editorial

  • Educação e Inclusão: caminhos multidisciplinares

    Clarissa Santos Silva, Maria Cristina da Rosa Fonseca da Silva
    001-006
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820232001

DOSSIÊ EDUCAÇÃO E INCLUSÃO

  • Adolescência e juventude: construções e multiplicidades

    José Henrique Monteiro da Fonseca, José Serafim Bertoloto, Degmar Francisco dos Anjos
    007-030
    DOI: https://doi.org/10.5965/1984317818202327
  • Art as a tool for resignification in continuous professional development for teachers working with Inclusive Education

    Karina Nazzari
    031-050
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178182023231
  • Senses of a social action of inclusion

    Luzinete Carpin Niedzieluk, Janaí de Abreu Pereira, Sandra Regina Ramalho e Oliveira
    051-071
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178182023251
  • Accessible images: a connection between audio description and visual design grammar

    Luciana Perdigão, Edicléa Fernandes
    096-119
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178182023296
  • Telling-creating: research and testimony on photography, meditation and health education

    Yuri Bittar, Flavia Liberman, Dante Marcello Claramonte Gallian
    072-095
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178182023272
  • Contributions of neuropsycededogogy to the pedagogical follow-up of the student with mental disability

    Glenda Maíra Silva Melo
    120-141
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820232120
  • Specialized educational care and assistive technologies for high-ability students on the autism spectrum

    Glaziele Campbell da Silva, Evane de Oliveira Medeiros, Niltom Vieira Junior
    142-166
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820232142
  • The right to the inclusive educational system for children with autist spectrum disorder

    Rafela Leite; Priscilla Oliveira, Adriane Fernandes
    167-186
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820232167
  • Discourses on inclusion in scientific productions that address experimentation in the teaching of Chemistry: an analysis from ENEQ

    Thanielle Souza Silva, Jackson Ronie Sá da Silva, Clara Virgínia Vieira Carvalho Oliveira Marques
    187-206
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781820232187