Vol. 16 No. 4 (2020): Revista Educação, Artes e Inclusão

Capa da revista com cor predominantemente laranja, uma fotografia centralizada de dois tomates cereja esmagados. No canto superior direito, as informações: Revista Educação, Artes e Inclusão, volume 16, número 4, Outubro/Dezembro 2020. No canto inferior esquerdo, os dizeres: Fotografia de Thalita Emanuelle.

Dossiê Coletivos em ação

Organizadoras: Ana Terra, Flavia Liberman e José Eduardo Silva

Capa: Fotografia de Thalita Emanuelle e Arte gráfica por Clarissa Santos.

Revista trimestral do Grupo de Pesquisa Educação, Artes e Inclusão. Volume 16, n.4 de 2020 - Outubro/Dezembro

Data publicação: 01 de Outubro de 2020.

Published: 2020-10-01

Editorial

  • COLETIVOS EM AÇÃO: PROCESSOS DE CRIAÇÃO E FORMAÇÃO NA INTERFACE ARTES, EDUCAÇÃO E SAÚDE

    Revista Educação, Artes e Inclusão; Ana Maria Rodriguez Costas, Flavia Liberman, José Eduardo Silva
    001-008
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781642020001

COLETIVOS EM AÇÃO

  • Solidarity Dramaturgies

    Tania Alice
    010-038
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178164202010
  • Emerging figures between arts and clinic - initial exercises to think performance of the live with Ueinzz Theater Company

    Erika Alvarez Inforsato
    039-058
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178164202039
  • Deconstruction of compulsory bipedal in dance

    Carlos Eduardo Oliveira do Carmo, Fatima Campos Daltro de Castro
    059-084
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178164202059
  • Dance, disability, accessible education and teacher training: experiences and theorizations in process

    Ana Maria Rodriguez Costas
    085-114
    DOI: https://doi.org/10.5965/19843178164202085
  • The "artistic biography" with displaced youth in camps in Iraq: Presence as an indicator of entry into resilience

    Albane Buriel, Monique Loquet, Sylvie Morais
    115-142
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781642020115
  • A look at the impact of theater experience in the exercise of alterity and in the child socialization process in educational contexts

    Celida Salume Mendonça, Isabel Maria Gonçalves Bezelga
    143-165
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781642020143
  • Practices of care and cultivation of attention with children

    Luciana Vieira Caliman, Janaína Mariano César, Virgínia Kastrup
    166-195
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781642020166
  • Small displacements: body, art, health and education

    Flavia Liberman, Marina Souza Lobo Guzzo, Elizabeth Maria Freire de Araújo Lima
    196-215
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781642020196
  • Haptic Exploration of Urban Belgrade—Uniting Female Gazes through the Project Wa(o)ndering Women

    Maja Maksimovic, Jelena Joksimović, Mirjana Utvić
    216-241
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781642020216
  • Hopscotch: the book-method and ways to say, feel and look at a city

    Laura Barcellos Pujol de Souza, Luciano Bedin da Costa
    242-263
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781642020242
  • These bodies in transit

    Anamaria Fernandes Viana
    264-285
    DOI: https://doi.org/10.5965/198431781642020264

Autores Colaboradores

Artigos em fluxo contínuo