Communication strategies for the spring/summer 2021 collections

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/25944630632022e2291

Keywords:

Fashion, Communication, Semiotics

Abstract

The study focuses on the communication strategies of Dior, Jacquemus, Miu-Miu and Moschino for the spring/summer 2021 collections, specifically, on the audience's modes of presence in each fashion show in the pandemic. Based on audiovisuals related to the exhibitions of each brand on the virtual platform YouTube and based on discursive semiotics, it is expected that the research contribute to reflections about the body in the ways of communicating fashion.

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Author Biography

Luciana Chen, Centro Universitário Senac - Santo Amaro/SP

Doutora e mestre em Comunicação e Semiótica pela PUC/SP, especialista em Museologia pelo CEMMAE/USP, graduada em Licenciatura Plena em Educação Artística e bacharel em Desenho Industrial pela FAAP. Possui experiência em: projetos de educação não-formal em instituições culturais e museológicas; docência nos cursos de graduação em Arquitetura, Artes, Fotografia, Design, Moda, Publicidade e Propaganda no Centro Universitário Senac. É membro do Centro de Pesquisas Sociossemióticas. Pesquisa as produções de sentido e as interações entre público e produções bidimensionais, tridimensionais e virtuais para ao desenvolvimento de materiais, objetos e ações. http://lattes.cnpq.br/0161932487891966. E-mail: luciana.chen@sp.senac.br

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Published

2022-10-01

How to Cite

CHEN, Luciana. Communication strategies for the spring/summer 2021 collections. Revista de Ensino em Artes, Moda e Design, Florianópolis, v. 6, n. 3, p. 1–14, 2022. DOI: 10.5965/25944630632022e2291. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/ensinarmode/article/view/22291. Acesso em: 23 nov. 2024.