USO DA TECNOLOGIA NAS ARTES VISUAIS EM SALA DE AULA
DOI:
https://doi.org/10.5965/198431781122015141Keywords:
tecnologias, ensino de artes, práticaAbstract
Neste artigo compartilhamos algumas experiências no que pulsa as tecnologias em sala de aula, principalmente no que se refere a máquina fotografica no ensino das Artes Visuais. Foram trabalhadas praticas referentes ao assunto em quatro níveis de ensino: Educação Infantil, Ensino Fundamental, Ensino Médio e Não Formal, no municipio de Maravilha-SC. Estas práticas estão presentes como eixo norteador do processo ensino/aprendizagem em arte: visualização, concentração, criatividade no processo artistico do aluno.Desse modo, as tecnologias foram inseridas como ferramenta para o desenvolvimento do trabalho em sala de aula (técnicas de invenção e produção de imagens). Estas experiências serviram para aproximar o aluno quanto ao Ensino e as Tecnologias em sala de aula. Trabalhar com a fotográfia possibilitou ao aluno a descoberta da luz e luminosidade fazendo com queesse conseguisse exercitar a expressão e sua criatividade frente ao tema proposto.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The Educação, Artes e Inclusão is a journal that follows the Free Access Policy. The articles published by the journal are free of charge, intended for educational and non-commercial applications. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the Educação, Artes e Inclusão Journal or the Educação, Artes e Inclusão Research Group.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
(A) Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.
(B) Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.
(C) This journal provides public access to all of its content, as this allows for greater visibility and scope of published articles and reviews. For more information on this approach, visit the Public Knowledge Project.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. This license allows others to remix, adapt and create from your work for non-commercial purposes, and although new work must give you due credit and cannot be used for business purposes, users do not have to license such derivative works under the same terms.