DANÇA, A QUEM CORRESPONDE NA ESCOLA: A EDUCAÇÃO FÍSICA OU AO ENSINO DE ARTE?
Keywords:
escola, dança, educação físicaAbstract
Este artigo vem a somar com as reflexões já existentes a respeito do ensino da dança na escola, se a mesma deva estar na educação física ou no ensino da arte. Acreditando ser mais um elemento que possa contribuir com esta linha de pensamento nas discussões que hora se acercam a este tema, este artigo é fruto de um estudo bibliográfico embasado em autores que vem defendendo a presença do ensino da dança quer seja na educação física em escola, ou no ensino superior. Entendendo ser a educação física uma disciplina que abarca os temas da cultural corporal e a dança como parte da expressão da linguagem corporal, considera-se que a dança faz parte da área de conhecimento Educação Física. Sendo a dança uma das quatro linguagens da Arte (teatro, artes visuais, música e dança) como articula os Parâmetros Curriculares em Arte e contida nos Parâmetros Curriculares da Educação Física disciplinas obrigatória na educação básica segundo a Lei 9394/96 das Diretrizes e Bases da Educação – LDB; vem se instalando um mal-estar entre os profissionais destas duas áreas. Faz-se então necessário a continuação de estudos e pesquisas a este respeito para maiores esclarecimentos.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The Educação, Artes e Inclusão is a journal that follows the Free Access Policy. The articles published by the journal are free of charge, intended for educational and non-commercial applications. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the Educação, Artes e Inclusão Journal or the Educação, Artes e Inclusão Research Group.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
(A) Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.
(B) Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.
(C) This journal provides public access to all of its content, as this allows for greater visibility and scope of published articles and reviews. For more information on this approach, visit the Public Knowledge Project.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. This license allows others to remix, adapt and create from your work for non-commercial purposes, and although new work must give you due credit and cannot be used for business purposes, users do not have to license such derivative works under the same terms.