Relação teoria–pratica no processo ensino-aprendizagem na criação de coleção de moda em projeto de extensão universitária

Authors

  • Célia M Santos da Silva Universidade Federal do Piauí-UFPI
  • Maria do Socorro de Araújo Universidade Federal do Ceará

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x06112013086

Keywords:

mediation, university extension, fashion production

Abstract

This paper presents the teaching mediation in the teaching-learning process and the relationship between theory and practice in performing the three steps of the university extension project: idea and creation, development and the presentation of a collection fashion show. Developed in a partnership with the teaching staff and students of the Course of Fashion, Design and Styling Centers of UFPI and Productive Garment centers assisted by SEMDEC, this work set in a rich exchange of knowledge among its participants.

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Published

2013-01-01

How to Cite

SILVA, Célia M Santos da; ARAÚJO, Maria do Socorro de. Relação teoria–pratica no processo ensino-aprendizagem na criação de coleção de moda em projeto de extensão universitária. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 6, n. 11, p. 86–106, 2013. DOI: 10.5965/1982615x06112013086. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/6510. Acesso em: 22 nov. 2024.