Tendências de moda e posicionamento de marca

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x07132014187

Keywords:

trends, brand, positioning

Abstract

Innovation is a constant challenge to brands today. Searching for innovation opportunities, brands invest money and time. Facing the frequent market changes, especially in the fashion market, it is a challenge to companies to maintain a strong position. This paper aims to evaluate the level of trend’s adoption by the brand Ellus 2ndFloor, already consolidated in the Brazilian market. It was intended to assess the volatility of a fashion brand’s positioning facing the imperative renovation of trends.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AAKER, D. A.Criando e administrando marcas de sucesso.São Paulo: Futura, 1996.

BALDINI, Massimo. A invenção da moda: as teorias, os estilistas, a história. Lisboa: Edições 70, 2005.

BENJAMIN, Walter. Passagens. Belo Horizonte: Editora da UFMG, 2006.

BUARQUE DE HOLANDA, A. Novo Dicionário Aurélio. Rio de Janeiro: Editora Nova Fonte, 1999.

CALDAS, Dário. Observatório de sinais:teoria e prática da pesquisa de tendências. Rio de Janeiro: Senac Rio, 2004

CARDOSO, Rafael. Uma introdução à história do design. 3ª ed. São Paulo: Editora Blucher, 2008.

CHIC.Tendências Primavera Verão São Paulo Fashion Week. Disponível em: < http://chic.ig.com.br/spfw>. Acesso em jan. 2012.

ERNER, Guillaume. Vítimas da moda? Como a criamos e porque a seguimos. Editora Senac: São Paulo, 2006.

ERNER, Guillaume. Sociologie dês tendentes. 2 ed. Presses Universitaires de France, 2009.

GIMENO, José Maria Iváñez. La gestión del diseño en la empresa. Mc Graw Hill. Madrid, 2000.

GODART, Frederic. Sociologia da Moda. São Paulo: Senac, 2010.

HILL, D.Emotionomics:porque o sentimento dos clientes pela sua marca determina o sucesso do seu negócio. Rio de Janeiro: Eselvier, 2009.

INBRANDS. Inbrands.Disponível em: . Acesso em: jan. 2012.

KOTLER, P.Administração de Marketing.4ª ed. São Paulo: Atlas, 1996.

KOTLER, P.; HAYES, T.; BLOOM, P. N.Marketing de serviços profissionais:estratégias inovadoras para impulsionar sua atividade, sua imagem e seus lucros. 2. ed. Barueri/SP: Manole, 2002.

MESQUITA, Cristiane. Moda contemporânea: quatro ou cinco conexões possíveis. 2. reimpr. São Paulo: Editora Anhembi Morumbi, 2007.

MOZOTA, Brigitte Borja de. Gestão do Design: usando o design para construir valor de marca e inovação corporativa. Porto Alegre: Bookman, 2011.

NEUMEIER, M. O abismo da marca: como construir a ponte entre a estratégia e o design. Porto Alegre: Bookman, 2008.

RAYMOND, M. Tendencias: que son, cómo identificarlas, em qué fijarnos, cómoleerlas. London: Promopress, 2010.

SARQUIS, A.; IKEDA, A. A prática de posicionamento de marcas em agências de comunicação. Revista de Negócios, Blumenau, v. 12, n. 4, outubro/dezembro 2007. pp.55-70

.SVENDSEN, Lars. Moda: uma filosofia. Tradução: Maria Luiza X. de A. Borges. Rio de Janeiro: Zahar, 2010

Sites

ND FLOOR. 2nd Floor. Disponível em: . Acesso em: jan. 2012.

BLANKSON, C. Some issues about the concept of positioning: an overview. Atlantic Marketing Association Conference, 2001, Portland. Disponível em: <http://www.gvsu.edu/ssb/market/news.htm>. Acesso em: jan. 2012.

EXAME.10 tendências de Moda para o Verão 2012. Disponível em: < http://exame.abril.com.br/estilo-de-vida/moda/noticias/10-tendencias-de-moda-para-o-verao-2012?p=10#link>. Acesso em jan. 2012. 209Ano 7, n.13, Jan-Jun 2014, ISSN 1982-615x

Published

2014-01-01

How to Cite

QUEIROZ CAMPOS, Amanda Queiroz Campos; GOMEZ, Luiz Salomão Ribas. Tendências de moda e posicionamento de marca. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 7, n. 13, p. 187–209, 2014. DOI: 10.5965/1982615x07132014187. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/5125. Acesso em: 23 nov. 2024.