DIGITAL THEATER EXPERIMENTATIONS WITH HIGH SCHOOL STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.5965/2358092525252021144Keywords:
Theater. Technology. Education. Aesthetics.Abstract
This text is the result of research on the Master of Arts course at the Arts Institute of the XX, which aimed to investigate and reflect on the processes of digital theatrical experimentation with high school students in a public school belonging to the Secretariat of State of Education of the Federal District. In the meantime, the target school has long discussed the use of contemporary digital technologies as facilitators of the meaningful teaching and learning process. From the developments in question, the research suggested a Pedagogical Proposal linking the teaching of Theater with contemporary digital technologies, making the reflection on the school processes concerned, based on five artistic products created by the students.
Downloads
References
ALCÂNTARA, L. R. Pedagogia do Teatro: Uma Experiência de Ensino-Aprendizagem na sala de aula. Revista NUPEART, [S. l.], v. 17, p. 74-85, 2017. Disponível em: https://www.revistas.udesc.br/index.php/nupeart/article/view/11688. Acesso em: 7 fev. 2021.
GAIGER, Paulo. O teatro como educação para a liberdade. In CRUVINEL, Tiago; CONCILIO, Vicente (org.). Pedagogia da Artes Cênicas: atuar e agir. Série Encontros, volume 4. Editora CRV. Curitiba, 2019.
GONTIJO, Silvana. O livro de ouro da comunicação. Rio de Janeiro: Ediouro, 2004.
ISER, Wolfgang. Uma teoria do efeito estético. Volume 1. São Paulo: Ed. 34, 1996.
LÉVI, Pierre. Cibercultura. Tradução de Carlos Irineu da Costa. 6ª edição. Coleção TRANS. São Paulo: Editora 34, 2007.
MORAN, José Manuel; MASETTO, Marcos T.; BEHRENS, Marilda Aparecida. Novas tecnologias e mediação pedagógica. 6ª ed. Campinas: Papirus, 2000.
PRENSKY, Marc. Digital Natives, Digital Immigrants. MCB University Press, 2001. Volume 9, number 05, october 2001. Disponível em: http://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20‐%20Part1.pdf. Acesso em 05.dez.2020.
TEIXEIRA, Thiago Camacho. Subversão em performance na escola pública e diálogos com as políticas culturais. Revista de Ensino em Artes, Moda e Design. V. 5, n. 1 (2021). DOI: https://doi.org/10.5965/25944630512021133 Disponível em: https://www.revistas.udesc.br/index.php/ensinarmode/article/view/18311. Acesso em 7.mar.2021.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista NUPEART
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os autores cedem os direitos sobre suas obras a Revista NUPEART para a publicação dos originais baixo uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
Esta revista, seguindo as recomendações do movimento de Acesso Aberto, proporciona acesso público a todo seu conteúdo, seguindo o princípio de que tornar gratuito o acesso a pesquisas gera um maior intercâmbio global de conhecimento.