Perception of design as positioning in fashion segment

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x08152015222

Keywords:

strategic marketing, strategic design, fashion

Abstract

The consumer society has undergone transformations and especially in fashion, innovation and market differentiation become decisive factors for organizations. The design can bea great ally of the companies in this context. This article aims to evaluate the perceptions of experts on the strategic positioning through design and it was developed a qualitative approach with professionals working in the areas of design, marketing and fashion. The result demonstrated the strategic importance of integrated design to marketing in management levels, as a means of achieving competitive advantages and important aid in developing strategies of segmentation and positioning. Design can promote many benefits to businesses and especially favors the understanding of needs, desires and future demands of the fashion market, which may be essential in the relationship between companies and customers, developed by marketing.

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Author Biographies

Cristine Einsfeldt, Feevale University

Especialista em Gestão Estratégica de Marketing pela Universidade Feevale (2014), Graduação em Moda. Atua há 9 anos no segmento de moda no Rio Grande do Sul, responsável pelo desenvolvimento de coleção e modelagem de empresa de moda feminina e masculina, também atuando nas áreas de gestão da empresa. Idiomas: Inglês e Francês.

Vera Denise Muller, Federal University of Rio Grande do Sul

Professora Mestre na Graduação e Pós-Graduação, consultora em marketing com mestrado em Gestão Empresarial pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2007), MBA em marketing na ESPM, PDD em Gestão na Fundação Dom Cabral, Graduação em Administração e Ciências Contábeis. Coordenadora dos cursos de graduação COMEX e Administração com Habilitação em Negócios Internacionais.

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Published

2015-01-01

How to Cite

EINSFELDT, Cristine; MULLER, Vera Denise. Perception of design as positioning in fashion segment. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 8, n. 15, p. 222–248, 2015. DOI: 10.5965/1982615x08152015222. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/5463. Acesso em: 30 jun. 2024.