EDUCAÇÃO INCLUSIVA E BULLYING: A VISÃO DO OUTRO
DOI:
https://doi.org/10.5965/198431781122015120Keywords:
Educação inclusiva, bullying, preconceitoAbstract
Esta pesquisa discute como acontecem os casos de bullying no ambiente escolar, bem como o desrespeito a diversidade e o direito de ser diferente. Aborda os conceitos da educação inclusiva e o bullying nas escolas proporcionando uma reflexão sobre o papel docente no processo de inclusão e suas contribuições para o desenvolvimento de uma escola inclusiva. Para isso foi realizada uma pesquisa empírica com estudantes de uma escola estadual paulista. Para coleta de dados utilizou-se o questionário. Os dados foram analisados na vertente qualitativa e quantitativa. Como resultados percebe-se que vem ocorrendo mudanças em relação à educação inclusiva na escola em questão, mas ainda se faz necessário dar continuidade ao processo de inclusão por meio do combate ao bullying no ambiente escolar, superar os preconceitos ainda enraizados e garantir a todos os estudantes o direito ao pleno desenvolvimento e ao direito de pertencer.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The Educação, Artes e Inclusão is a journal that follows the Free Access Policy. The articles published by the journal are free of charge, intended for educational and non-commercial applications. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the Educação, Artes e Inclusão Journal or the Educação, Artes e Inclusão Research Group.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
(A) Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.
(B) Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.
(C) This journal provides public access to all of its content, as this allows for greater visibility and scope of published articles and reviews. For more information on this approach, visit the Public Knowledge Project.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. This license allows others to remix, adapt and create from your work for non-commercial purposes, and although new work must give you due credit and cannot be used for business purposes, users do not have to license such derivative works under the same terms.