LUGARES QUE INSPIRAM PAZ EM RECIFE
Keywords:
Arte, Paz, Lugares Expositivos, RecifeAbstract
O presente artigo trata-se do relato de uma experiência que foi realizada com estudantes do nono ano no Ensino Fundamental, da Escola Alto dos Guararapes, no Bairro de Prazeres, no município de Jaboatão, Região Metropolitana de Recife – PE. Diante da solicitação da direção da escola de trabalharmos com o tema Paz para a feira cultural da Instituição, ano 2009, resolvemos dar um tema específico para a matéria de Artes: “A Representação ao Longo da História das Artes”. Entre as atividades que fizemos como parte dessa pesquisa, visitamos lugares que inspiram paz na cidade de Recife, capital do nosso Estado. Conversando com os e as estudantes, montamos um roteiro de lugares artísticos que para nós tem a ideia de paz e são lugares que tem uma relação com a arte. O objetivo era visitar lugares expositivos antes não visitados por nós, relacionando-os com a ideia de paz que elaboramos ver e fazer arte nos traz paz. Além das visitações, os/as estudantes fizeram relatórios sobre suas impressões das visitas aos lugares, participamos de debates na sala de aula e apresentamos nossas fotos na feira cultural. Tivemos a oportunidade de vivenciar um novo conceito de paz e de arte.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The Educação, Artes e Inclusão is a journal that follows the Free Access Policy. The articles published by the journal are free of charge, intended for educational and non-commercial applications. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the Educação, Artes e Inclusão Journal or the Educação, Artes e Inclusão Research Group.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
(A) Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.
(B) Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this magazine.
(C) This journal provides public access to all of its content, as this allows for greater visibility and scope of published articles and reviews. For more information on this approach, visit the Public Knowledge Project.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. This license allows others to remix, adapt and create from your work for non-commercial purposes, and although new work must give you due credit and cannot be used for business purposes, users do not have to license such derivative works under the same terms.