Logos and color in Quartett –Quarteto

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/27644669040720240201

Keywords:

lógos, color, conception, Quartett, Quarteto

Abstract

This article discussed likely connections between spectacular logos and color. The process used the text Quartett by Heiner Müller as a reference and involved the observation of the Bahian production called Quarteto, carried out in 2014, through consultation of photography and video. Interpretations of what was seen on stage were mentioned, with the core theoretical foundation being provoked by Lee Watson, David Hays, and Linda Essig, touching on the notion of conception in the work of the theater designer. With this, we hoped to provoke theory through the artist's praxis.

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Author Biography

Eduardo Augusto da Silva Tudella, Federal University of Bahia

Prof. Dept. de Técnicas do Espetáculo - UFBA. Diretor, Designer e Professor-Pesquisador. Premiado, tanto na produção bibliográfica, quanto artística. Bacharel em Artes Cênicas - Direção Teatral pela Universidade Federal da Bahia (1979), Mestre em Design Teatral - Iluminação - New York University (1993) e Doutor em Artes Cênicas pela Universidade Federal da Bahia - PPGAC. Artista convidado para a Quadrienal de Praga, 2015, expondo o projeto de cenografia e iluminação para a cena, no espetáculo Quartet, texto de Heiner Muller, espetáculo premiado com o Prêmio Cenim, 2014, Melhor Iluminação de Espetáculo, no Brasil. Atual tópico de pesquisa: Imagem e praxis cênico-espetacular: percursos de visualidades em corpos transdimensionais. 

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Published

2024-08-30

How to Cite

TUDELLA, Eduardo Augusto da Silva. Logos and color in Quartett –Quarteto. A Luz em Cena: Revista de Pedagogias e Poéticas Cenográficas, Florianópolis, v. 4, n. 07, p. 1–34, 2024. DOI: 10.5965/27644669040720240201. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/aluzemcena/article/view/25666. Acesso em: 21 dec. 2024.

Issue

Section

Dossiê Temático: Luz e Cor em Cena