O corpo de Carlitos, modelo para o teatro e o cinema das vanguardas soviéticas
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573102192012123Abstract
“O corpo de Carlitos, modelo para o teatro e o cinema das vanguardas soviéticas” analisa o impacto do trabalho de Charlie Chaplin no momento em que o teatro de vanguarda russo se apropria das técnicas de montagem cinematográficas. Nesse vasto processo em cujo centro se encontra a questão daformação e do trabalho do ator, um modelo comum a todas as vanguardas, sejam elas teatrais, cinematográficas, ou plásticas surge: Chaplin, o tipo exemplar de um corpo novo e de uma forma de atuação antipsicológica.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.