Art as power of self, the lecture-performance and the epistemologist-actor

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/14145731023820200031

Keywords:

Lecture-performance, Contemporary theater, Queer theory, Decoloniality, Epistemologist-actor

Abstract

In recent years, the lecture-performance has emerged as a crucial format in the practice of contemporary theater. From a genealogical process that announces a possible identification and recognition coverage, the authors explore in recent theatrical production elements and distinctiveness that compose this hybrid theatrical practice, which absorb spatial and material elements of both the academic lecture as well the artistic performance and from that, we have the presence of a new type of the actor: the epistemologist-actor.

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Author Biographies

Djalma Thürler, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

Diretor artístico e dramaturgo da ATeliê voadOR Companhia de Teatro.  Pós-Doutoramento em Literatura e Crítica Literária pela PUC São Paulo. Professor permanente do Programa Multidisciplinar de Pós-Graduação em Cultura e Sociedade e Professor Associado II do Instituto de Humanidades, Artes e Ciências (IHAC) da Universidade Federal da Bahia. Doutor em Letras. Mestre em Ciência da Arte (UFF).

Duda Woyda, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

Doutorando em Cultura e Sociedade na Universidade Federal da Bahia e investigador da ATeliê voadOR Teatro (http://www.atelievoadorteatro.com.br/).

Mariana Moreno, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

Mestranda em Cultura e Sociedade na Universidade Federal da Bahia e investigador da ATeliê voadOR Teatro (http://www.atelievoadorteatro.com.br/).

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Published

2020-09-24

How to Cite

THÜRLER, Djalma; WOYDA, Duda; MORENO, Mariana. Art as power of self, the lecture-performance and the epistemologist-actor. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 2, n. 38, p. 1–31, 2020. DOI: 10.5965/14145731023820200031. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/17978. Acesso em: 21 nov. 2024.