Cantos rituais de tradição na prática do performer: Jerzy Grotowski, Maud Robart e Thomas Richards
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101222014053Abstract
Este artigo aborda alguns dos princípios que envolveram o trabalho com os cantos rituais de tradição Afro-Caribenhos praticados na fase da “Arte como Veículo” de Jerzy Grotowski. Serão levantadas percepções sobre esta prática a partir da perspectiva de Grotowski, de Maud Robart e de Thomas Richards. Este estudo propõe reflexões sobre caminhos pedagógicos para a ampliação da consciência criativa do performer sobre a ação vocal, por meio de práticas com cantos de tradição e cantos rituais.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.