Genero, sexo e escuta na voz em performance
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101222014015Abstract
Neste artigo são tecidas reflexões acerca da relação entre os estudos de gênero e estudos da vocalidade em performance, criando entrelaçamentos entre os campos da música e do teatro. Partindo das noções de feminismo e gênero, o texto traça apontamentos acerca das relações entre as classificações vocais na música erudita ocidental e a sociedade patriarcal na qual esse tipo de música foi criada. O texto aborda também os aspectos tímbricos da voz, a androginia, o conceito de queer listening, criando ainda paralelos com os trabalhos de artistas como Demetrio Stratos e Laurie Anderson.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.