What o say and to see in front of a shop window?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/2175234612272020233

Keywords:

shop window, language, image, fashion

Abstract

The text presents a visual analysis of a shop window of United Colors of Benetton store to investigate its communicational role in view of the aesthetic dimension of fashion. From the material constitution of the shop window, words and images are analyzed as elements that are related to the object of clothing and that allude to the metaphor of language. The text approach discusses the understanding of visual representations in the field of fashion and moves to the debate of ideology through semiotic studies.

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Author Biography

João Dalla Rosa Junior, National Service for Industrial Training

Doutor e mestre em Design pela PUC-Rio, é especialista em Design de Moda pela Faculdade SENAI CETIQT e em Cultura e Arte Barroca pela Universidade Federal de Ouro Preto. Possui graduação em Licenciatura em Artes Plásticas pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2005). Ingressou em 2011 no SENAI CETIQT atuando como docente nos cursos de graduação em Design de Moda e em Tecnologia em Produção de Vestuário e nos cursos de pós-graduação lato sensu em Design de Moda e em Design de Estampas. 

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Published

2020-05-01

How to Cite

ROSA JUNIOR, João Dalla. What o say and to see in front of a shop window?. Palíndromo, Florianópolis, v. 12, n. 27, p. 233–247, 2020. DOI: 10.5965/2175234612272020233. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/15158. Acesso em: 21 nov. 2024.