As marcas de luxo de moda e as redes sociais

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x07132014210

Keywords:

social networking, fashion brands, digital marketing

Abstract

The study aims to analyze the actions of luxury fashion brands within the social network Facebook. For that, based on the report of the year 2012 Branz-identified the three most valuable brands in the luxury sector: Louis Vuitton, Hermès and Gucci. The study was conducted by monitoring the fan pages of these brands. As results, we note that there is no incentive for users to engage in a dialogue, the basic assumption of this communication platform. Consequently, the main character ends up taking a virtual catalog, since the main actions are the posts related to promotion of products and campaigns.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AAKER, David A. KUMAR, V. DAY, George S. Pesquisa de Marketing. MARCONDES, Reynaldo Cavalheiro (trad.). 2 ed. São Paulo, Ed. Atlas, 2004.

ANDRADE, Josmar, MAZZON, José Afonso, KARTZ, Sérgio. Boca-a-boca eletrônico: explorando e integrando conceitos de marketing viral, buzz marketing e word-of-mouse. In:EMA - ENCONTRO DE MARKETING. Anais, 2006.

BENTIVEGNA, Fernando Jucá. Boca-boca, online e viral. In: RAE executiva. v.01, n.02, nov. 2002 - jan. 2003. p. 39-43.

BERNOF, J; LI, C. Harnessing the Power oh the Oh-So-Social Web. Mit Sloan Management Review, v. 49, n. 03, p. 35-42, 2008.

BRANDÃO, Vanessa Cardozo. Comunicação e marketing na era digital: a Internet como mídia e canal de vendas. 2001. In XXIV CONGRESSO BRASILEIRO DECIÊNCIAS DA COMUNICAÇÃO, Campo Grande. Anais eletrônicos... Disponível em: <http://www.intercom.org.br/intercom/intercom.shtml>. Acesso em 16 jun. 2012.

BRANDZ. As 100 empresas mais valiosas de 2011: relatório anual. 2012.

COULDRY, N. Does the media have a future? European Journal of Communication. v. 24(4). 2009. p. 437-449.

KAPLAN, A. M.; HAENLEIN, M. Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizon, v. 56, p. 59-68, 2010.

KOTLER, Philip. ARMSTRONG, Gary. Princípios de marketing. 12 ed. São Paulo: Pearson, 2007.

REBELLO, Teresa Cristina Santos. As mídias sociais e a arte contemporânea. In: COLÓQUIO DE MODA, 2011, Maringá. Anais... Maringá: 2011. CD-ROM.

O GLOBO. O facebook passa o Orkut e se torna a rede mais acessada do Brasil. 2012. Disponível em < http://oglobo.globo.com/tecnologia/facebook-passa-orkut-torna-se-rede-mais acessada-do-brasil-3696762 >, acesso: 23 mai. 2012.

RODRIGUES, Marco Aurélio de Souza. CHIMENTI, Paula. NOGUEIRA, Roberto. O Impacto das novas mídias para os anunciantes brasileiros. In: XXXV ENCONTRO DA ANPAD, anais. Rio de Janeiro, 4 - 7 set., 2011

Santander Empreendedor. Facebook se torna o site mais visitado do Brasil. 2012. Disponível em <http://www.santanderempreendedor.com.br/noticias/marketing/2227-facebook-se-torna-o-site-mais-visitado-no-brasil>, acesso: 23 mai. 2012.

YIN, Robert K. Estudo de caso: planejamento e métodos. 4 ed. THORELL, Ana (trad). Bookman. 2010 São Paulo.

Published

2014-01-01

How to Cite

FAVERO, Marcela Bortotti; ALVAREZ, Francisco J.S.M. Alvarez. As marcas de luxo de moda e as redes sociais. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 7, n. 13, p. 210–218, 2014. DOI: 10.5965/1982615x07132014210. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/5126. Acesso em: 30 jun. 2024.