Popular Brands and Fashion Repositioning: an analysis of the communication strategies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1982615x12262019006

Keywords:

popular fashion, brand repositioning, fast fashion

Abstract

The communication strategies applied by the apparel and accessories popular brands to repositioning as Fashion brands are addresses in this paper. The goal is to propose a systematization of the series of strategies used in the public communication of the brands C&A, Lojas Renner, Marisa and Riachuelo. The study presents part of the results of a qualitative research, with exploratory and descriptive goals, based on documentary sources in the internet. As results, the strategies, actions, resources and speeches used by the popular brands can by systematized in three basic strategies: (1) fast fashion system; (2) co-branding and association with the fashion system; and (3) investment in special stores. Each basic strategy is supported by a series of complementary actions that, in interaction, promote the association of the popular brands with the Fashion culture.

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Author Biographies

Sarah Schmithausen Schmiegelow, Universidade Federal de Santa Catarina

Doutoranda em Design na Universidade Federal de Santa Catarina. Mestra em Engenharia e Gestão do Conhecimento e graduada em Design (UFSC). Pesquisadora do grupo de pesquisa Significação da Marca, Informação e Comunicação Organizacional (SIGMO/UFSC).

Richard Perassi Luiz de Sousa, Universidade Federal de Santa Catarina

Professor titular da Universidade Federal de Santa Catarina nos cursos de pós-Graduação em Design e Engenharia e Gestão do Conhecimento, e no curso de graduação em Design Doutor em Comunicação e Semiótica, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Líder do grupo de pesquisa Significação da Marca, Informação e Comunicação Organizacional (SIGMO/UFSC).

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Published

2019-10-01

How to Cite

SCHMIEGELOW, Sarah Schmithausen; SOUSA, Richard Perassi Luiz de. Popular Brands and Fashion Repositioning: an analysis of the communication strategies. ModaPalavra e-periódico, Florianópolis, v. 12, n. 26, p. 6–36, 2019. DOI: 10.5965/1982615x12262019006. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/13937. Acesso em: 28 nov. 2024.

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