Yes, women play mamulengo: narratives of women players

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1414573101502024e0206

Keywords:

women, culture, (auto)biographical research, decoloniality, education

Abstract

This article presents two (auto)biographical narratives of female actors from the Federal District of the Popular Puppet Theater, specifically the Mamulengo. Anchored in decolonial perspectives and feminism, in the context of the periphery of the West, the article proposes to report on how women puppeteers occupy the center of the wheel, playing the leading roles. 

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Author Biographies

Luanna Ferreira da Silva, University of Brasília

Mestrado em Educação pela Universidade de Brasília (UnB). Especialização em Gestão Universitária na UnB. Graduação em Letras na UnB. Técnica em Assuntos Educacionais da Universidade de Brasília (UnB).

Fabíola Resende, Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal

Graduação em Artes Cênicas pela Universidade de Brasília (UnB). Atriz, brincante de mamulengo. Professora da Secretaria de Educação do Distrito Federal (DF).

Rodrigo Matos-de-Souza, University of Brasília

Doutorado em Educação e Contemporaneidade. Mestrado em Estudo de Linguagens e Graduação em Pedagogia pela Universidade do Estado da Bahia (UNEB). Fez estágios de pós-doutoramento na Universidad de Sevilla, Espanha e na Université de Tours, França. Professor da Faculdade de Educação da Universidade de Brasília. 

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Published

2024-04-28

How to Cite

SILVA, Luanna Ferreira da; RESENDE, Fabíola; MATOS-DE-SOUZA, Rodrigo. Yes, women play mamulengo: narratives of women players . Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 1, n. 50, p. 1–25, 2024. DOI: 10.5965/1414573101502024e0206. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/24972. Acesso em: 4 dec. 2024.