As relações sociais brasileiras em duas comédias de Martins Pena
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101222014201Abstract
Neste artigo, partimos de alguns importantes estudos sobre formação histórica e artística do Brasil para demonstrar de que maneira certas particularidades do contexto nacional estão expressas na estrutura de duas peças de Martins Pena: O Judas em sábado de Aleluia e sua última comédia, que ficou sem título. Nesse percurso, observamos o modo pelo qual alguns procedimentos cômicos da tradição acabam por projetar formalmente tais especificidades locais.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.