University-Level puppetry training
DOI :
https://doi.org/10.5965/2595034702142015219Résumé
For seventy years puppet theatre in the region of Central-Eastern Europe has been developing in a different rhythm than elsewhere. Introducing puppeteer training was a natural consequence of the establishment of institutional puppet theatres. The puppetry schools were modelled on art academies; after all, these academies had been educating artists, musicians, actors, so why not puppeteers? University-level faculties
of puppetry finally emerged in the 1950s because, so to speak, the realities of the era had demanded it. What is the situation now? Is the long-term professional training of puppeteers still interesting, useful, needed? What are the strengths and weaknesses of the system of the university-level puppeteer training?
Keywords: Puppetry. Art training. Puppetry schools.
Téléchargements
Téléchargements
Publiée
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Ao submeter um artigo à Móin-Móin Revista de Estudos Sobre Teatro de Formas Animadas e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Os artigos cujos autores são identificados representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da revista Móin-Móin.
Plágio, em todas as suas formas, constitui um comportamento antiético de publicação e é inaceitável. A Revista Móin-Móin reserva-se o direito de usar software ou outros métodos de detecção de plágio para analisar os trabalhos submetidos.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.