Principles of universal design in the classroom: a guideline for communication, teaching, and learning <em>Os princípios do desenho universal em sala de aula: orientação para a comunicação, ensino e aprendizagem</em>

Authors

  • Carla Abreu-Ellis Ashland University
  • Jason Brent Ellis Ashland University

Abstract

Este trabalho teve como objetivo analisar a presença e a influência dos princípios do Desenho Universal numa sala de aula de pós-graduação em uma universidade particular em North Central Ohio. Instrutores do curso implementaram muitos aspectos do Desenho Universal relacionados com o clima de sala de aula, métodos de entrega, recursos/ tecnologia de informação, interação, feedback e avaliação. Resultados indicaram que estudantes universitários típicos acharam a aplicação de tais métodos benéfica para a sua aprendizagem em todas as categorias.
Palavras-Chave: Desenho Universal. Pós-Graduação. Tecnologia. Instrução Diferenciada. Avaliação.

 

Abstract
This paper aimed to analyze the presence and influence of Universal Design principles in a graduate education classroom at a private university in North central Ohio. Course instructors implemented many aspects of Universal Design related to classroom climate, delivery methods, information resources/ technology, interaction, feedback, and assessment.  Findings indicated that typical college students perceived the implementation of such methods beneficial to their learning across the categories.
Keywords: Universal Design. College Students. Technology. Differentiated Instruction. Assessment.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2010-03-02

How to Cite

ABREU-ELLIS, Carla; BRENT ELLIS, Jason. Principles of universal design in the classroom: a guideline for communication, teaching, and learning <em>Os princípios do desenho universal em sala de aula: orientação para a comunicação, ensino e aprendizagem</em>. Revista Linhas, Florianópolis, v. 10, n. 2, p. 127–143, 2010. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/linhas/article/view/1880. Acesso em: 23 nov. 2024.