“Rags dolls”: artographic experiences and children teacher training”

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/24471267532019073

Keywords:

visual culture, artography , teacher training , childhoods

Abstract

: I present the urban intervention “Bonecas Trapeiras” (Rags Dolls, 2019) and its repercussions in the field of training visual arts teachers who work with children. I report teaching and learning processes shared with students of the Visual Arts Degree Course at the Universidade Federal de Pernambuco, in the perspective of Visual Culture Education for teacher education. I build an affective map of autobiographical narratives with clues to remember our own childhoods, with poets and artists who believe in walking as an aesthetic practice and overflowing in the processes of creation and urban intervention “Rags Dolls”, held in 2019.

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Author Biography

Luciana Borre, UFPE

Professora e coordenadora dos Cursos de Licenciatura e Bacharelado em Artes Visuais da Universidade Federal de Pernambuco. Professora e vice-coordenadora no Programa Associado de Pós-Graduação em Artes Visuais UFPE/UFPB. É doutora pelo Programa de Pós-Graduação em Arte e Cultura Visual da Faculdade de Artes Visuais da Universidade Federal de Goiás (FAV/UFG). Mestre em Educação pela PUCRS (2008); especialista em Gestão e Planejamento Escolar pela PUCRS (2006) e graduada em Pedagogia pela UFRGS (2004).

http://lattes.cnpq.br/9232357001079673

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Published

2019-12-31

How to Cite

BORRE, Luciana. “Rags dolls”: artographic experiences and children teacher training”. Revista Apotheke, Florianópolis, v. 5, n. 3, 2019. DOI: 10.5965/24471267532019073. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/apotheke/article/view/16522. Acesso em: 20 dec. 2024.

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Artigos Seção temática