The poetics of shards

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1414573104532024e301

Keywords:

performing arts, autofiction, art/research, performing writing

Abstract

The author of this text reflects on the creative process of the show “Erradicação”, directed by Naomi Silman (Lume Teatro) in 2024. This analysis also allows for a reflection on the issue of memory, autofiction and alternative methods of scientific writing, which allow for a relationship between the creator and the researcher in a single process of art/research. The work oscillates between the biographical elements of the wandering author, autofiction inspired by the steps of his eradicated path between cultures and different social states. This text is made up of traveling memories, accounts of defragmentation and strategies for rewriting oneself through the artistic process.

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Author Biography

Maciej Rozalski, Federal University of Recôncavo da Bahia

Pós-doutorado em Linguística, Letras e Artes na Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Pós-doutorado na Academia das Ciências da Polônia, ISPAN, Polônia. Doutorado em Antropologia e Teoria de Arte pelo Instituto de Arte, Academia das Ciências da Polônia. Mestrado em Filosofia Instituto de Filosofia, IFUW, Polônia. Centre of Theatre Practices Gardzienice, Polônia. Professor Adjunto da Universidade Federal do Recôncavo da Bahia (UFRB), na área de Design de Espetáculo. Antropólogo e artista cênico polonês criado e morando no Brasil.

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Published

2024-12-18

How to Cite

ROZALSKI, Maciej. The poetics of shards. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 4, n. 53, p. 1–25, 2024. DOI: 10.5965/1414573104532024e301. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/26262. Acesso em: 22 dec. 2024.