O espírito travesso na mímica corporal dramática de Etienne Decroux
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573102112008079Abstract
Este artigo tem como propósito abordar os princípios técnicos e estéticos da mímica corporal dramática com relação à utilização de procedimentos cômicos em sua criação artística. Através de uma análise histórica, o texto destaca as características principais da mímica corporal dramática de Etienne Decroux e da pantomima, para mostrar os diferentes percursos dos dois estilos com relação à comicidade. Utilizando como base os conceitos de Bergson de mecanicidade e inadaptabilidade, o artigo discute a presença da comédia na técnica e repertório da mímica corporal dramática decrouxiana.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.