Autoficção e intermidialidade na cena contemporânea
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101262016276Abstract
Na cena contemporânea brasileira e latino-americana, assistimos a um crescente interesse pelo relato biográfico como parte inerente da criação dramatúrgica. As narrativas partem da vida pessoal dos atores e são ficcionalizadas no palco buscando uma relação com a intermidialidade como forma de buscar uma singularidade. Neste texto realizo uma análise de dois espetáculos autoficcionais: Conversas com meu pai da atriz Janaína Leite e Melancolya e manifestaciones da argentina Lola Arias a fim de refletir sobre as diferentes formas de trabalhar com a memória e as subjetividades na cena.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.