Reflexões sobre o hibridismo vocal em performance
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101222014027Abstract
O presente trabalho analisa as possibilidades expressivas da voz cênica na contemporaneidade. Para pensarmos a relação corpo, voz, performance e cultura, adotamos como referenciais os estudos sobre o hibridismo cultural a partir de Peter Burke; a ideia de performance vocal por Paul Zumthor; o Alfabeto do Corpo, sistematizado por Zygmunt Molik e o conceito de paisagem sonora elaborado por Raymond Murray Schafer. Além da análise da teoria apresentamos dois relatos de experiências práticas que transitam entre o fazer artístico e a docência, ambos relacionadas à voz.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.