Anjo Negro: sexo e raça no teatro brasileiro
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101162011067Abstract
Com este texto proponho uma reflexão sobre o impedimento de um ator negro interpretar o personagem principal da peça Anjo Negro, de Nelson Rodrigues, por ocasião de sua estreia no Rio de Janeiro em 1948. Para tanto, analiso a prática comum dos espetáculos teatrais da época em pintar atores brancos de preto (blackface) para representar personagens negros e o tabu da relação erótico-amorosa entre um homem negro e uma mulher branca tratada de forma magistral pelo autor.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.