Pictorial and affective crossings in A escuridão, o corpo vermelho e o fascínio

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/2525530405012020074

Keywords:

Creative processes, artistic crossings, compositional tools, music and painting

Abstract

This article brings a repport of a musical compositional process which had a painting by the visual artist Tomie Ohtake as source of materials and poetic ideias. We will discuss different aspects of the compositional activity, so that the writing tools, the definition of formal aspects and the poetic potencials will be ilustrated. Besides that, some influencies from other sources connected to the context of the composition will be commented. This way we seek to demonstrate a possibility of work to deal with the problematic of creating music from a visual work.

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Author Biography

Pedro Yugo Sano Mani, Universidade de São Paulo

Mestrando em Sonologia - Processos de Criação Musical sob orientação de Silvio Ferraz. Departamento de Música da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo.

Bacharel em Composição pelo mesmo departamento.

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Published

2020-10-18

How to Cite

SANO MANI, Pedro Yugo. Pictorial and affective crossings in A escuridão, o corpo vermelho e o fascínio. Orfeu, Florianópolis, v. 5, n. 1, 2020. DOI: 10.5965/2525530405012020074. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/orfeu/article/view/17254. Acesso em: 17 jul. 2024.