Collection policy(s) in puppet theater in Portugal today

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/2595034702272022120

Keywords:

collection, pupettry, memory, heritage, museum

Abstract

The article describes several modalities of conservation and preservation of the collection of puppet theater companies. From the description of case studies that belong to the theatrical repertoire active in Portugal today, we can identify common traits that aim to value both ancient and contemporary assets. The old or traditional puppet is treated as an object of identity memory, valued as a material and immaterial heritage, and is also safeguarded as a scenic and museological objects. Contemporary collections are marked by a new perception of the puppet as an aesthetic and artistic object, and are exhibited or reused in community outreach activities.

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Author Biography

Christine Zurbach, University of Évora

Christine Zurbach é. Professora Catedrática jubilada, foi docente do Departamento de Artes Cénicas da Escola de Artes da Universidade de Évora onde leccionou nas áreas de Dramaturgia, História do Teatro, Teatro de Marionetas e Tradução de Teatro. Doutorou-se na Universidade de Évora em 1997 com a tese Tradução e Prática do Teatro em Portugal de 1975 a 1988 (Colibri, 2002). Investiga nas áreas de Estudos Teatrais (Dramaturgia e Teatro de Marionetas) e de Estudos de Tradução. Tem publicações nacionais e internacionais em livros, capítulos de livros e artigos na área da dramaturgia, da tradução de teatro e do teatro de marionetas.

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Published

2023-03-03

How to Cite

ZURBACH, Christine. Collection policy(s) in puppet theater in Portugal today. Móin-Móin Magazine - Studies in the Art of Puppetry, Florianópolis, v. 2, n. 27, p. 120–135, 2023. DOI: 10.5965/2595034702272022120. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/moin/article/view/22898. Acesso em: 22 dec. 2024.

Issue

Section

Preservation and conservation of collections in the Animation Theater