América Latina. La escuela sin territorio
-
DOI:
https://doi.org/10.5965/1984723822482021041Abstract
This makes a general presentation of the problem of Education and Pandemic in Latin America, taking into account different aspects. On the one hand, it reviews and systematizes information produced in 2020 regarding the closure of schools in the different countries. On the other hand, it analyzes some aspects that are considered conditioning factors for the development of distance education strategies and activities carried out through different means: the situation of connectivity and access to digital technologies; the participation of students, teachers and members of the educational community in dynamics of use of technologies; the incidence of current literacy models, among others. Finally, it reflects on the implications of moving school routines and activities within the home.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os artigos publicados pela revista são de uso gratuito, destinados a aplicações educacionais e não comerciais. Os direitos autorais são todos cedidos à revista. Os artigos cujos autores são identificados representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da Revista Linhas ou do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Estado de Santa Catarina.
A Revista Linhas está licenciada com uma Licença Creative Commons - Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.