Perception of students with disabilities from CAA/UFPE about remote teaching in the COVID-19 pandemic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/2316796311222022044

Keywords:

Accessibility, Universal Design, Assistive Technology, Higher Education, Inclusion

Abstract

The advent of the Covid-19 pandemic and the paralysis of face-to-face classes, many universities have adopted emergency remote learning as a way to resume distance activities. Seeking to understand the perception of students regarding this new teaching modality, the present work aimed to identify the main communicational and informational barriers faced by students with disabilities of the Academic Center of Agreste of the Federal University of Pernambuco in remote teaching, detecting the main problems and proposing interventions capable of assisting in the promotion of a more accessible environment regarding the experiences lived by the memos.

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Author Biographies

Rosimeri Franck Pichler, Federal University of Pernambuco

Professora Adjunto do Curso de Design da Universidade Federal de Pernambuco - Campus do Agreste (CA/UFPE). Vice-Coordenadora do Laboratório de Design Inclusivo (LabDIn). Doutora em Design com ênfase em Gestão e Tecnologia pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Mestre em Design com ênfase em Materiais e Processos Produtivos pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Bacharel em Desenho Industrial com habilitação em Projeto de Produto pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM).

Amanda Rodrigues da Cunha, Federal University of Pernambuco

Graduada em Design pela Universidade Federal de Pernambuco/Centro Acadêmico do Agreste (UFPE/CAA). Atualmente é Extensionista do Programa de Educação Tutorial Infoinclusão, por demanda de cultura e direito de todos (PET/MEC/SESu/DIFES/FNDE).

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Published

2022-12-16

How to Cite

PICHLER, Rosimeri Franck; CUNHA, Amanda Rodrigues da. Perception of students with disabilities from CAA/UFPE about remote teaching in the COVID-19 pandemic . Human Factors in Design, Florianópolis, v. 11, n. 22, p. 044–067, 2022. DOI: 10.5965/2316796311222022044. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/hfd/article/view/21944. Acesso em: 22 dec. 2024.