Uma aproximação à Perspectiva educativa dos projetos de trabalho
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312905072010184Keywords:
educação, diálogo, experiência, contexto, globalizaçãoAbstract
Neste artigo pretendo dissertar sobre as características da Perspectiva Educativa dos Projetos de Trabalho. Partindo de sua genealogia e de um trabalho de campo realizado durante o doutorado, procuro destacar os principais eixos e propostas dessa perspectiva – quais sejam, a promoção de um ensino que esteja baseado na troca e na construção do conhecimento, e não na recepção passiva de conteúdos. Em outras palavras, um ensino capaz de assimilar e desfrutar as profundas mudanças ocorridas sob a orquestra da globalização.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.