A educação somática e o contemporâneo profissional da dança
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312907092012001Keywords:
educação somática, dança, lesão por esforço repetitivoAbstract
Em um contexto sociocultural, onde primam os valores veiculados pelo fitness e onde o corpo é percebido como sendo dissociado da consciência tal como uma máquina, o campo da Educação Somática pode contribuir no processo de formação do profissional da dança. Seja como material de pesquisa coreográfica e aprimoramento técnico, como recurso pedagógico ou como instrumento para o controle de LER (Lesões por Esforços Repetitivos), as técnicas de Educação Somática podem tornar-se para o profissional da dança um capital que amplia seu campo de atuação no mercado de trabalho, seja como artista ou educador.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.