Museum at the Laboratory-School of John Dewey

Authors

  • Jose Minerini Pesquisador Independente

DOI:

https://doi.org/10.5965/24471267722021092

Keywords:

John Dewey, Escola-laboratório, Museu, Educação

Abstract

This article presents a proposal for a Laboratory-School by John Dewey, which highlights the presence of a space dedicated to a museum within the school environment. To analyze this proposal, it was necessary analyze the educational function of the museum and its educational causes both at school and outside it.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AMARAL, Maria Nazaré de C. Pacheco. Dewey: filosofia e experiência democrática. São Paulo: Perspectiva, 2007.

BARBOSA, Ana Mae. John Dewey e o ensino da arte no Brasil. São Paulo: Cortez, 2001.

CURY, Marília Xavier. Exposição: concepção, montagem e avaliação. São Paulo: Annablume, 2005.

DEWEY, John. Democracia e educação. São Paulo: Companhia Editora Nacional, 1979.

GONÇALVES, Lisbeth Rebollo. Entre cenografias: o museu e a exposição de arte no século XX. São Paulo: Editora da Universidade de São Paulo/FAPESP, 2004.

HEIN, George E. Progressive museum practice: John Dewey and democracy. Walnut Creek: Left Coast Press, 2012.

MINERINI NETO, José. Democracia e educação progressiva em museus: relato de uma experiência. In: AMARAL, Maria Nazaré de C. Pacheco, MURARO, Darcísio Natal (org.). Anais do seminário comemorativo do centenário do livro Democracia e Educação: a filosofia da educação de John Dewey em debate. Londrina: UEL, 2016, p. 82-98. Disponível em < http://www.uel.br/eventos/centenariode/pages/arquivos/Anais_Seminario_DE.pdf >. Acesso em: 7 jul. 2021.

Published

2021-10-31

How to Cite

MINERINI, Jose. Museum at the Laboratory-School of John Dewey. Revista Apotheke, Florianópolis, v. 7, n. 2, 2021. DOI: 10.5965/24471267722021092. Disponível em: https://periodicos.udesc.br/index.php/apotheke/article/view/20734. Acesso em: 17 jul. 2024.