Review of the book “Active Methodologies: a new learning experience”
DOI:
https://doi.org/10.5965/1984723825572024312Abstract
This essay is a review of the book “Active Methodologies: a new learning experience” by Cristine Soares, published in 2021, by Editora Cortez. The work presents reflections on different possible experiences of doing education. Composed of 10 chapters, the author discusses, provokes and presents learning possibilities through active methodologies, supported by theoretical and methodological references and professional experiences. It was possible to identify the relevance of the school allowing itself to new challenges, rethinking curricula, approaches, methodologies and didactics in order to promote pedagogical intentionality possible to make an education with different learning experiences.
Downloads
References
SOARES, Cristine. Metodologias ativas: uma nova experiência de aprendizagem. – 1. ed. – São Paulo: Cortez, 2021.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Linhas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Os artigos publicados pela revista são de uso gratuito, destinados a aplicações educacionais e não comerciais. Os direitos autorais são todos cedidos à revista. Os artigos cujos autores são identificados representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da Revista Linhas ou do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Estado de Santa Catarina.
A Revista Linhas está licenciada com uma Licença Creative Commons - Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.